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Health

Next Generation Financing for Global Health: What, Why, When, How?

Date of Editorial Board meeting: 
Publication date: 
Tuesday, February 16, 2016
Abstract in English: 
Many researchers and policymakers have hypothesized that funding models tying grant payments to achieved and verified results - next generation financing models - offer an opportunity for global health funders to push forward their strategic interests and accelerate the impact of their investments. This brief, summarizing the conclusions of a CGD working group on the topic, outlines concrete steps global health funders can take to change the basis of payment of their grants from expenses (inputs) to outputs, outcomes, or impact. While the report focuses primarily on how the Global Fund to Fight AIDS, Tuberculosis and Malaria can make this shift, this brief offers insights for other global health funders looking to address their strategic objectives, increase the efficiency and effectiveness of their investments, and increase their health impact for the populations they serve.
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7
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Medical Data - Can the digital tsunami revolutionize our public health services ?

Title Original Language: 
Données médicales-Le tsunami numérique peut-il révolutionner nos systèmes de santé publique ?
Abstract Original Language: 
Trouver l’équilibre : voilà la tâche difficile des législateurs pour réguler l’e-santé. Les données médicales et les nouvelles technologies sont à la fois prometteuses et sensibles. Prometteuses, parce que leur utilisation massive et rapide permettra d’améliorer la qualité des soins et les coûts de notre système de santé. Sensibles, parce qu’elles posent des questions morales (e.g., la possible ré-identification du patient).
Ambition et prudence doivent donc guider la régulation de l’e-santé et, plutôt qu’une série de préconisations techniques, nous avons articulé nos recommandations autour de quatre axes stratégiques: remettre le patient au coeur de ses données médicales, poursuivre la consolidation de l’infrastructure de données médicales et en extraire toute la richesse, repenser les réglementations de développement et de
mise sur le marché des technologies de l’e-santé, renforcer la culture du numérique et des données chez les professionnels de la santé. Pour chaque axe, nous proposons plusieurs initiatives concrètes qui pourront inspirer les différentes parties prenantes de la santé et les guider dans leurs prises de décisions.
Author: 
Original Language: 
Date of Editorial Board meeting: 
Publication date: 
Friday, June 15, 2018
Abstract in English: 
When regulating the digital health services, lawmakers are confronted to a difficult challenge-finding the right balance. Medical data and new technologies are both exciting and sensitive-On the one hand, their massive usage will help improve the quality of treatments and reduce the cost of our health services. On the other, they pose moral questions (e.g. the possible re-identification of the patient).
Ambition and Care must be the guidelines for the digital health services regulation. We do not give technical recommendations, but outline our advice along four strategic axes- Put the patient back at the heart of his/her medical data, Consolidate the infrastructure of medical data and use it to its full potential, Rethinking the regulation of the development and commercialization of digital health technologies, Strengthening the digital and data culture among physicians. For each of those axes, we propose concrete initiatives which will hopefully inspire the different actors of the health sector and help them in their decision-making.
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79
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E-santé : faire émerger l’offre française en répondant aux besoins présents et futurs des acteurs de santé

Title Original Language: 
E-santé : faire émerger l’offre française en répondant aux besoins présents et futurs des acteurs de santé
Original Language: 
Date of Editorial Board meeting: 
Publication date: 
Tuesday, February 9, 2016
Abstract in English: 
Soigner autrement est un impératif de santé publique dans un contexte de vieillissement de la population, d’augmentation des maladies chroniques, d’hyperspécialisation de la médecine, de désertification médicale et d’exigence accrue des patients. C’est également un impératif économique, compte tenu de la difficulté à financer des dépenses de santé qui croissent aujourd’hui plus fortement que le PIB. La France fait partie des pays occidentaux clairement touchés par ces problématiques. Ce sont autant de défis qui appellent à trouver de nouvelles solutions. Le terme d’e-santé a une acception très large puisqu’il désigne tous les aspects numériques touchant de près ou de loin la santé. Cela inclut notamment différents types de contenus numériques liés à la santé, appelés également santé numérique ou télésanté. De manière plus générale, l’e-santé englobe aujourd’hui les innovations d’usages des technologies de l’information et de la communication à l’ensemble des activités en rapport avec la santé. L‘e-santé contribue à apporter des réponses qui permettront de préserver les fondamentaux du système de santé tout en augmentant sa valeur ajoutée pour les professionnels comme pour les patients. Dans le parcours actuel, le barycentre se situe sur le soin. En cible, le poids de chacune des activités devrait évoluer avec le développement de la prévention, de l’accompagnement et de l’information de manière transverse. Le système de santé français s’est bâti autour du soin, c’est-à-dire du traitement des épisodes aigus de la maladie et a délaissé la prévention et l’accompagnement. Le développement des maladies chroniques nécessitant un suivi au long cours, en dehors des phases aigües, ainsi que le vieillissement de la population viennent bousculer ce paradigme. L’enjeu est désormais de: a) soigner de manière plus efficiente en sollicitant moins les ressources du système de santé en particulier l’hôpital. L’ancrage fort sur le "soin" diminue au profit de la prévention et de l’accompagnement. L’e-santé est un levier pour accompagner ce changement de paradigme. Les objets connectés et les applications peuvent aider les citoyens/patients à mieux se prendre en charge, à la fois pour la prévention et le bien-être. L’e-santé est également un atout pour faciliter l’appui aux patients en dehors des phases aigües de soins. Elle permettra grâce à un meilleur suivi du patient de détecter les éventuels risques et de proposer une prise en charge personnalisée. Le traitement massif des données dans une approche Big Data doit favoriser le développement de la médecine personnalisée dont on attend beaucoup tant en termes de traitements plus adaptés qu’en termes de réduction de la consommation des ressources grâce au ciblage des traitements. Le recours au système de santé sera plus personnalisé donc moins susceptible de surconsommation inutile; b) prendre en charge des parcours de soins de manière globale qu’il s’agisse de prévention, de soin, d’accompagnement ou encore d’information. Aujourd’hui, les activités du parcours santé constituent chacune un silo. L’objectif est désormais de s’assurer d’une continuité dans la prise en charge qu’elle soit sanitaire, médicale… Dans ce contexte, les frontières entre la prévention, le soin, l’accompagnement s’estompent et une certaine porosité s’observe. Les évolutions technologiques (objets connectés…) se diffusent rapidement, d’autant que la frontière est ténue entre le monde de l’information et de la santé, de la prévention et de la santé. L’e-santé est ainsi porteuse d’un potentiel d’améliorations pour le système de santé, pour ses professionnels comme pour les patients et la population en général, mais son déploiement peine, en particulier en France, à trouver sa voie et reste cantonné à des expérimentations qui se succèdent. Or, l‘e-santé ne modifiera réellement les pratiques qu’en changeant de dimension. Il faut passer d’un déploiement sur de petits volumes focalisés sur une population étroite, tant de patients que de professionnels de santé, à une utilisation massive et systématique afin de tirer les bénéfices en efficience et en qualité de prise en charge. Comme pour tous les secteurs d’activités, l’usage du numérique ne délivre, en effet vraiment toute sa valeur ajoutée que si son usage est généralisé sur l’ensemble de la chaîne. Ainsi, internet n’a bouleversé nos pratiques d’échanges entre les individus et l’accès à l’information que le jour où la population a été largement utilisatrice. De même, la dématérialisation des processus internes dans les entreprises n’a vraiment augmenté la productivité que le jour où chaque fonction a pu être intégrée dans un système d’information global de l’entreprise. L’engouement pour les ERP1 est venu bien évidemment, du constat que seule l’interconnexion des différentes fonctions dans le même SI apporte un gain radical en matière de qualité et d’efficience. L’étape supplémentaire a été franchie quand la chaîne de valeur intra-entreprise a pu être connectée, à un coût acceptable, via les réseaux internet, avec les fonctions externes à l’entreprise dématérialisant ainsi l’ensemble de cette chaîne et ce sans contraintes géographiques. La richesse de l’information numérique détenue a ainsi crû significativement apportant une valeur ajoutée très significative à l’entreprise (traitement des données, qualification de l’information…). Ce qui est vrai, ici, pour l’entreprise le sera pour la santé.
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120
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Identifying Future Disease Hot Spots - Infectious Disease Vulnerability Index

Author: 
Date of Editorial Board meeting: 
Publication date: 
Monday, September 12, 2016
Abstract in English: 
Recent high-profile outbreaks, such as Ebola and Zika, have illustrated the transnational nature of infectious diseases. Countries that are most vulnerable to such outbreaks might be higher priorities for technical support. RAND created the Infectious Disease Vulnerability Index to help U.S. government and international agencies identify these countries and thereby inform programming to preemptively help mitigate the spread and effects of potential transnational outbreaks.
The authors employed a rigorous methodology to identify the countries most vulnerable to disease outbreaks. They conducted a comprehensive review of relevant literature to identify factors influencing infectious disease vulnerability. Using widely available data, the authors created an index for identifying potentially vulnerable countries and then ranked countries by overall vulnerability score. Policymakers should focus on the 25 most-vulnerable countries with an eye toward a potential "disease belt" in the Sahel region of Africa.
The infectious disease vulnerability scores for several countries were better than what would have been predicted on the basis of economic status alone. This suggests that low-income countries can overcome economic challenges and become more resilient to public health challenges, such as infectious disease outbreaks.
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Health at a Glance 2015

Date of Editorial Board meeting: 
Publication date: 
Wednesday, November 4, 2015
Abstract in English: 
Health at a Glance 2015 presents cross-country comparisons of the health status of populations and the performance of health systems in OECD countries, candidate countries and key emerging economies. This edition offers two new features: a set of dashboard indicators on health outcomes and health systems (presented in Chapter 1), which summarise the comparative performance of OECD countries; and a special chapter on recent trends in pharmaceutical spending across OECD countries. The key findings of this publication are as follows.
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220
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Japan 2035: Leading the World through Health

Date of Editorial Board meeting: 
Publication date: 
Monday, June 15, 2015
Abstract in English: 
2035 Japan brings growing health care needs, shifting social environments and values, increasing inequity, and globalization that require a health care system reformed to reflect shared vision and values. Relying on financial adjustments to maintain the current system will no longer suffice.
Based on the recommendations presented here, the Ministry of Health, Labour and Welfare should construct implementation means, engage the public in discussion, and take steadfast action on immediately feasible measures.
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8
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Health, Demographic Change and Wellbeing

Date of Editorial Board meeting: 
Publication date: 
Wednesday, June 13, 2012
Abstract in English: 
Europe 2020 Strategy “Promoting smart, sustainable and inclusive growth” places research and innovation at its core.1 The Strategy aims to promote smart, sustainable and inclusive growth. The Strategy, which proposes increased spending on R&D to 3% of total European GDP by 2020, is positioned as a key tool in implementing the Innovation Union2 -- a flagship initiative which provides a comprehensive set of actions for improved research and innovation performance through a seamless approach. Horizon 2020 – the Framework Programme for Research and Innovation3 is a key tool in implementing EU Innovation Flagship. Horizon 2020 brings together key funding streams for research within the European Union with a Budget of €90.4 billion (current prices) to establish a single specific programme for implementation with a single set of Rules for Participation and Dissemination. Horizon 2020 emphasises the links between research and innovation, proposing to fund activities throughout the innovation cycle. As such, Horizon 2020 will foster public-private partnerships, emphasise involvement of SMEs throughout the R&D and innovation activities, make available risk finance for early stage projects and commercialisation of new technologies, and provide for improved intellectual property management within EU. Horizon 2020 has identified three major focal areas for funding, namely, “Excellent Science”, “Industrial Leadership” and Actions to address “Societal Challenges”. Section Two of this paper briefly describes these three focal areas with more detailed description of the proposed activities within “Health, Demographic Change and
Wellbeing” theme within the Societal Challenges area. The paper then discusses in Section Three the key contextual challenges face by the European member states, followed in Section Four by a brief overview of EU health system responses to these challenges, with gaps that need addressing. Section Five of this paper proposes a number of areas for consideration for funding within Horizon 2020 activities, and briefly compares these with the priority actions identified within Health, Demographic Change and Wellbeing theme. A sub set of the proposed areas is identified as early candidates for funding, with a brief rationale for the proposition.
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